;
مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار - السن
مدل ابرو دخترانه پهن بسیار شیک زیبا جذاب مدروز و جدید

مدل ابرو دخترانه پهن بسیار شیک زیبا جذاب مدروز و جدید

مدل ابرو دخترانه پهن مدل ابرو دخترانه پهن بسیار شیک زیبا جذاب مدروز و جدید همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. همانطور که می دانید، ابروها …

تزیین پیازچه خوشگل زیبا ساده و با ایده های قشنگ و جدید

تزیین پیازچه خوشگل زیبا ساده و با ایده های قشنگ و جدید

تزیین پیازچه تزیین پیازچه خوشگل زیبا ساده و با ایده های قشنگ و جدید همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. ظرف سبزی خوردن را می توان از …

تزیین ریسه روی دیوار زیبا ساده با راهکارهای خلاقانه و جدید

تزیین ریسه روی دیوار زیبا ساده با راهکارهای خلاقانه و جدید

تزیین ریسه روی دیوار تزیین ریسه روی دیوار زیبا ساده با راهکارهای خلاقانه و جدید همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. تا همین چند سال پیش‌ها …

مدل آستین

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

یکی از مهم ترین قسمت های هر لباس آستین آن است که می تواند نقش بسیار مهمی در زیبایی لباس داشته باشد. گاهی نیز تغییری کوچک در برش و دوخت آستین لباس می تواند مدل آن را به کلی تغییر دهد و در نتیجه تغییر مدل آستین می تواند در مدل لباس نیز تاثیر بگذارد. اما برای افراد شیک پوش به خصوص خانم ها، که مدل لباس برای آن ها اهمیت ویژه ای دارد لازم است با انواع مدل های آستین لباس آشنا شوند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند. اگر با خواندن این مقدمه ی کوتاه شما هم مشتاق شدید که با انواع مدل های آستین آشنا شوید، پس به شما پیشنهاد می کنیم ادامه ی این مقاله را از دست ندهید.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

به دلیل این که هر روزه خلاقیت در مدل های آستین بیشتر می شود مدل های عجیبی از آستین لباس که تا کنون دیده نشده اند نیز بیشتر وارد دنیای مد می شوند. یکی از این مدل های خلاقانه مدل های آستین نامتقارن و فانتزی است، برای مثال مدل های نامتقارن آستین، برش هایی روی آرنج و قسمت های دیگر لباس، آستین های چین خورده و چند لایه، آستین های دارای حالت گلبرگی، سرشانه های باز لباس و … همه از جمله مدل های آستین نامتقارن و فانتزی هستند.
این مدل ها تا جایی روی لباس اهمیت دارند که به لباس فرمی خاص و متفاوت می دهند و باعث می شوند که آستین به عنصری تاثیرگذار در لباس تبدیل شود.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

آستین مردانه همان طور که از نام آن پیداست از مدل آستین لباس های مردانه گرفته شده است، یعنی سر آستین گاهی یک، دو، سه دکمه و یا گاهی بیشتر بسته می شود، از این نوع آستین بیشتر در لباس های زنانه ای استفاده می شود که استایل مردانه دارد مانند برخی از مانتوهای مدل پیراهنی، شومیزها و پیراهن های زنانه که استایل مردانه دارد.
برای دوخت این گونه آستین ها می توان از انواع پارچه ها استفاده کرد و آستین های مدل مردانه معمولا به صورت بلند و یا سه ربع دوخته می شوند.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

آستین مدل ژیگو اولین بار در سال ۱۸۲۴ در مدل لباس های مردانه و زنانه دیده شد، مدل آستین ژیگو به صورتی است که در بالا پف کرده هستند و به تدریج تا آرنج باریک می شوند و در نهایت با یک آستین ساده تا مچ دست امتداد پیدا می کند. این مدل استین تقریبا ۶۰ سال بعد یعنی در سال ۱۸۹۰ رونق پیدا کرد و هنوز هم می توان استفاده از مدل آستین ژیگو را در برخی از لباس ها دید.
در مورد مدل آستین ژیگو می توان گفت که این مدل استین شبیه به آستین دختران گیبسون و آستین ژولیت است.
نکته ی دیگری که در مورد آستین ژیگو باید به آن اشاره کنیم و شاید برای تان جالب باشد این است که نام این آستین از ران گوسفند و گوساله گرفته شده است این نامگذاری به این علت است که فرم این استین دقیقا شبیه به ماهیچه ی ران گوسفند و گوساله است. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از این نوع مدل آستین در لباس به هر کسی نمی آید و این مدل آستین بیشتر به افرادی می آید که اندامی ظریف داشته باشند.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

یکی دیگر از انواع آستین ها، آستین کلوش است. به مدل آستین کلوش، آستین لاله ای، زنگوله یا bell نیز گفته می شود. برش این نوع آستین شبیه به دامن کلوش است ولی تفاوتی که با دامن کلوش دارد این است که حلقه آستین دارد و در قسمت بازو خیلی هم گشاد نیست.
این نوع آستین از جمله مدل های پرطرفدار آستین در میان بانوان است، جالب است بدانید مدل این آستین بر اساس مدل و محل کلوش شدن آن متفاوت است برای مثال آستین کلوش می تواند تمام قد باشد یا این که از ارنج کلوش شود و یا این که کوتاه باشد و از سرشانه کلوش شود.
این نوع استین ها به دلیل این که باعث می شوند بازوی فرد لاغرتر به نظر برسد برای افراد چاق بسیار مناسب است. اما اگر می خواهید برای دوخت این نوع آستین از پارچه های حجم دار و آهاردار استفاده کنید پیشنهاد می کنیم افراد چاق از این نوع آستین با پارچه آهاردار و حجم دار استفاده نکنند زیرا حجم آستین در راستای حجم اضافه وزن فرد قرار می گیرد و اضافه وزن فرد را به رخ می کشد. نکته ی دیگری که در مورد این نوع آستین ها باید به آن اشاره کنیم این است که برای این که این نوع استین ها به لباس مدل زیبایی بخشد در این نوع آستین ها از تور دوزی، تزئین و … استفاده می شود.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

در مدل آستین پفی می توان از خلاقیت و تنوع زیادی استفاده کرد و زیبایی این لباس به اندازه ای است که طراحان لباس از آن در طراحی لباس های مجلسی و مانتو استفاده می کنند. از جمله تنوع این آستین می توان به مدل های آستینی که قسمت پایین ان چین دار بود و قسمت بالای آن ساده است که این نوع آستین ها معمولا تا مچ می رسند و همچنین استینی که قسمت بالای آن چین دار بوده و قسمت پایین آن ساده است، اشاره کرد که به آستین های نوع اول آستین بیشاپ و به آستین های نوع دوم آستین فلیپینی گفته می شود.
آستین های پفی معمولا کوتاه هستند اما می توانند تا آرنج نیز برسند، از دیگر موارد استفاده ی این نوع آستین می توان به استفاده ی آن در لباس عروس و استفاده در لباس دختر بچه ها اشاره کرد. نکته ی دیگری که در مورد این نوع آستین باید به خاطر داشته باشید این است که این نوع آستین ها برای افرادی که شانه های پهن و یا بازوهای درشت دارند توصیه نمی شود.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

در مورد آستین دلمان می توان گفت این آستین امروزه میان بانوان بسیار محبوب و پرطرفدار است به طوری که می توان در مورد این آستین گفت که محبوب این روزها است. در مورد آستین دلمان می توان گفت که این نوع آستین از مدل آستین کیمونو الهام گرفته شده است، این مسئله به این دلیل است که مدل آستین جداگانه به لباس دوخته نمی شود.
آستین دلمان به گونه ای است که از نزدیکی کمر برش می خورد و باعث ایجاد آستین گشادی می شود و در نهایت با یک آستین تنگ به پایان می رسد. البته لازم به ذکر است که طراحی مدل آستین دلمان به نظر طراح بستگی دارد. اما آن چه واضح این است که آستین دلمان امروزه روزهای پر رونق و باشکوهی را میان طراحان لباس می گذارند.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

شاید شما از نام آستین متوجه شده باشید که این مدل آستین متعلق به چشم بادامی هاست، آستین کیمونو یکی از انواع آستین هایی است که برگرفته از لباس سنتی مردم ژاپن است. این نوع مدل استین که امروزه بازار گرمی دارد حلقه آستین منحنی ندارد یعنی یک پارچه مستطیل شکل است که گاهی طراحان به آن یک قسمت اضافی کیسه مانند اضافه می کنند.
این نوع آستین همراه با قسمت اصلی لباس و روی پارچه ی اصلی برش می خورد و به صورت جداگانه به لباس دوخته نمی شود. طرح کلی مدل استین کیمونو به گونه ای است که طراحان می توانند در خلق مدل های مختلف خلاقیت زیادی به خرج دهند و به عبارتی در طراحی این مدل دستشان باز است.
نکته ی دیگری که در مورد آستین کیمونو باید به آن اشاره کنیم این است که این مدل آستین بسیار گشاد است به گونه ای که می تواند تپلی بازوها را بپوشاند اما باعث می شود که بالاتنه بزرگ تر و پرحجم تر نشان داده شود، پس اگر جزو افرادی هستید که بالاتنه ی لاغری دارید استفاده از لباس هایی دارای آستین کیمونو می تواند انتخاب خوبی برای تپل تر نشان دادن تان باشد.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

برش آستین رگلان کاملا متفاوت است و به گونه ای است که به جای این که مانند سایر آستین هایی که جدا از لباس دوخته می شوند از حلقه ی سر آستین به لباس دوخته شوند با برشی مایل از روی سرشانه روی لباس دوخته می شوند و در کنار یقه ی لباس به تنه ی لباس وصل می شوند.
آستین رگلان معمولا به صورت بلند، کوتاه و یا قد کوتاه طراحی می شوند. آستین رگلان به خاطر برش متفاوتی که دارد یکی از آستین های فوق العاده راحت به حساب می آید و می توان از آن در لباس های ورزشی و یا کژوال استفاده کرد، البته آستین رگلان در لباس هایی همچون مانتو، پالتو، کت و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد و در لباس های کودکان نیز یکی از مدل های آستینی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

آستین ساده با توجه به فرم و اندازه ی طبیعی بدن برش می خورد و به دلیل این که فرم آن به شکل بدن نزدیک است استفاده از این نوع آستین برای همه ی افراد مناسب است، اما آستین ساده در اندازه های متفاوتی تهیه می شوند که از جمله ی آن می توان به آستین کوتاه، بلند و سه ربع اشاره کرد. اندازه ی کوتاه آستین ساده برای تی شرت مناسب است، آستین سه ربع نیز یکی دیگر از اندازه هایی است که برای آستین ساده در نظر گرفته می شود که وسط فاصله ی بین سرشانه تا مچ یعنی روی آرنج قرار می گیرد.
به دلیل این که استفاده از آستین سه ربع باعث می شود که دستبند و سایر زیورآلات تان دیده شود به آستین سه ربع، استین دستبند نیز گفته می شود.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

به آستین کپ، آستین کلاهی نیز گفته می شود این نامگذاری به این علت است که این آستین شبیه لبه های کلاه کپ است. این نوع آستین که بیشتر قسمت سرشانه را پوشش می دهد به صورت نیم دایره ای است که دو سر آن به هم نمی رسند. البته طراحان در طراحی این نوع آستین نیز تنوع و خلاقیت به خرج می دهند و آن را در دو نوع سرخود و جدا طراحی می کنند، همچنین میزان پهنای این نوع آستین که همان طور که گفتیم قسمت سر شانه را بیشتر پوشش می دهد نیز سلیقه ای است.
البته به این نکته توجه داشته باشید که این نوع آستین حجم کمی دارد و بنابراین حجم کمی به سرشانه اضافه می کند، در نتیجه این نوع آستین برای افرادی که شانه های ظریف دارند مناسب است.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

آستین دهقانی یکی از مدل های استینی است که می توان گفت سوغات غرب است، قدمت این نوع آستین به زمانی برمی گردد که جامعه ی غرب به دو دسته ی اشراف و رعیت تقسیم می شدند. اسمی که روی این مدل آستین گذاشته شده است نیز به همین دلیل زیرا در گذشته در جامعه ی غرب اشراف از لباس های تجملاتی استفاده می کردند و در عوض افراد رعیت لباس هایی می پوشیدند که آستین گشادی داشت و در قسمت پایین مچ می خورد.
در مورد آستین دهقانی می توان گفت که این نوع آستین پررنگ تر از سایر نمونه های آستین تاریخی ظاهر شده است و طراحان هنوز هم از این مدل استفاده می کنند.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

برای برخی از افراد پوشیدن لباس های دارای سرشانه سخت است به این دلیل این که همیشه باید سرشانه ی آن را مرتب کنند.
ما برای این گونه افراد راه حلی داریم و آن استفاده از لباس هایی دارای استین اپن است، آستین به گونه ای است که سرشانه دارد اما قسمت بالای این آستین یعنی دقیقا محل اتصال بازو به سرشانه خالی است.
این مدل آستین که طی سال های اخیر به عرصه ی مدل وارد شده اند از جمله آستین های پرطرفدار هستند، البته در کنار این نوع آستین، آستین های چاک دار و یا درزدار نیز از جمله مدل های آستین پرطرفدار هستند.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

آستین‌های پفی در آغاز حالتی بزرگ و حجیم داشتند اما بعدتر، حالت‌ها و مدل‌های دیگری هم طراحی و دوخته شد. مثلا مدل ایتالیایی؛ مدل ایتالیاییِ آستین‌های پفی به این شکل بود که در ناحیه بالای دست و بازو، پفی بزرگ وجود داشت و هر چقدر که به سمت بازوها پیش می‌رفت، پف کم‌حجم‌تر و باریک‌ می‌شد. نوع دیگری از آستین‌های پفی هم وجود داشت که پف در تمام طول آستین در حالتی با اغراق کمتر نسبت به پفی‌های بالای بازو دیده می‌شد. پف آستین ممتد تا مچ ادامه پیدا می‌کرد و بعد در ناحیه مچ بسته می‌شد. چیزی شبیه آنچه در تصویر زیر می‌بینید:

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

آستین بخشی از پوشاک است که بازو را می پوشاند، یا اینکه از میانه بازو عبور می کند یا روی آن می لغزد. الگوی آستین یکی از ویژگی های مد در لباس است و در هر کشور و دوره ای تغییر می کند. انواع مختلفی از آستین وجود دارد و هر نوع از آنها می تواند ظاهر یک لباس یا پیراهن را به کلی تغییر دهد. کامل بودن یا بی نقص بودن آستین در هر لباسی هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبا شناختی دارای اهمیت است. آستین در یک لباس قسمتی است که اطراف بازوی شخص را می پوشاند و باید به گونه ای باشد که مانع از تحرک شخص نشود.
کارکرد اصلی بازو حرکت رو به جلو است، اما در حقیقت می تواند به هر طرفی حرکت کند. برای رسیدن به اینگونه انعطاف پذیری، متناسب بودن آستین بسیار مهم است. بنابراین باید با تناسب کامل طراحی شود تا آزادی کامل داشته باشد و بازوی شخص به راحتی بتواند در آن جابجا شود. قبل از اینکه آستین به بدنه لباس کوک زده شود، حتما باید مطمئن شد که آزادی پوشش به طور مساوی و کافی بین جلو و عقب حلقه آستین توزیع شده است. یک مدل استاندارد با تناسب کامل هم تراز یا اندکی جلوتر از درز جانبی الگو قرار می گیرد.

مدل آستین مجلسی جدید و فانتزی شیک پفی مچ دار

آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 بهمن 1401

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام السن و لینک مستقیم بلا مانع است.