;
مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت - السن
مدل لباس دخترانه نوجوان شیک و جدی برای عید

مدل لباس دخترانه نوجوان شیک و جدی برای عید

مدل لباس دخترانه مدل لباس دخترانه نوجوان شیک و جدی برای عید همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. هنگامی که برای انتخاب مدل لباس دخترانه جوان …

مدل ابرو ۲۰۲۳ جدید مدرن شیک و زیبا

مدل ابرو ۲۰۲۳ جدید مدرن شیک و زیبا

مدل ابرو ۲۰۲۳ مدل ابرو ۲۰۲۳ جدید مدرن شیک و زیبا همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. ابرو یکی از مهم‌ترین اجزای صورت است که نقش …

مدل مانتو جلو باز اسپرت زیبا شیک جدید مدرن زنانه و دخترانه

مدل مانتو جلو باز اسپرت زیبا شیک جدید مدرن زنانه و دخترانه

مدل مانتو جلو باز اسپرت مدل مانتو جلو باز اسپرت زیبا شیک جدید مدرن زنانه و دخترانه همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. مانتو های اسپرت …

مدل مانتو کبریتی

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت همگی در سایت السن.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

پارچه مخمل کبریتی به عنوان یک پارچه کاربردی، طرفداران بسیاری دارد. یقینا شما نیز تا به حال حداقل یک لباس پاییزه محبوب با این پارچه در کمد خود داشتید. همانطور که می دانید، پارچه مخمل کبریتی در دسته خانواده پارچه های مخمل قرار می گیرد. البته تنوع بالای طرح و جنس این پارچه به حدی زیاد است که خود دسته ای مستقل در میان پارچه های مخمل دارد.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

پارچه مخمل کبریتی دارای بافت های برجسته عمودی است. در واقع همین خطوط برجسته عمدی ریز یا درشت عامل جذابیت این پارچه محسوب می شود. علاوه بر این، این مدل از پارچه مخمل با همین خطوط عمودی از سایر مدل ها متمایز شده و به اسم مخمل کبریتی شناخته می شود. این پارچه از نظر جنس، طرح و رنگ تنوع بی نظیری دارد.

در بیشتر موارد پارچه مخمل کبریتی از پنبه ساخته می شود. البته تولید کنندگان در تولید پارچه از انواع الیاف پلی استر و پشم نیز استفاده می کنند. مخمل کبریتی در طیف های رنگی بی شماری تولید می شود و به همین دلیل گزینه ای بی رقیب برای دوخت لباس پاییزه است.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

تاریخ نگاران معتقدند در طراحی و تولید پارچه مخمل کبریتی، از پارچه فوستین الهام گرفته شده است. پارچه فوستین تقریبا ۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و بافتی برجسته و زبر داشت. می توان گفت پس از سال ها فعالان صنعت نساجی در انگلستان قرن هجدهم، موفق شدند مخمل کبریتی را به عنوان یک پارچه شیک و مدرن طراحی و عرضه کنند. البته در بعضی منابع ذکر شده است که شاید این پارچه نام خود را از یک خاندان بریتانیایی با نام Corderoy گرفته باشد.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

باید گفت این پارچه در طول سال های ۱۷۰۰ در بین تمام اقشار جامعه بریتانیا محبوبیت زیادی پیدا کرد. در طی قرن نوزدهم این محبوبیت کم رنگ شد و دوباره در طول جنگ جهانی اول مورد توجه قرار گرفت. بد نیست بدانید، پارچه مخمل کبریتی برای مدت کوتاهی به پارچه لباس ‌های پیاده نظام و همچنین یونیفرم مدارس آن دوره تبدیل شد. این پارچه در نیمه اول قرن بیستم محبوبیت معقولی داشت تا اینکه در دهه ۱۹۵۰ از مد افتاد. در اوایل قرن بیستم مخمل کبریتی مجددا مورد استفاده طبقه کارگر جامعه قرار گرفت.

از آن زمان تا به امروز بارها این پارچه به صورت دوره ای مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل و با توجه به پیشینه این پارچه، می توان گفت هرگز قدیمی نمی شود. در نتیجه شما می توانید برای طولانی مدت از این پارچه بادوام و همه کاره لذت ببرید.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

یکی از بهترین و شیک ترین لباس هایی که می توانید با پارچه مخمل کبریتی بدوزید، شلوار است. شلوارها می توانند جذاب ترین آیتم استایل شما باشند. مخصوصا در روزهای خنک پاییز و حتی زمستان می توان بر کارایی و زیبایی شلوارهای مخمل تاکید کنید. با توجه به اینکه مخمل کبریتی به طور کلی ایستایی خوبی دارد، برای دوخت شلوار بسیار مناسب است.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

معمولا در فصل پاییز با پوشیدن مانتو دچار مشکل می شویم. دلیل آن نیز واضح است، مانتو به اندازه کافی برای روزهای خنک پاییز، گرم نیست. اگر از پوشیدن لباس های گرم زیر یا روی مانتوهای نخی در پاییز خسته شدید، باید یک راه حل جدید امتحان کنید. در واقع اگر یک پارچه مناسب برای دوخت مانتوی پاییزه انتخاب کنید، این مشکل به راحتی حل می شود. دوخت مانتو پاییزه با پارچه مخمل کبریتی به شما کمک می کند مانتویی سبک و نسبتا گرم داشته باشید.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

خیلی از خانم ها ترجیح می دهند برای حضور در محیط های رسمی یا حتی مهمانی ها، کت و شلوار بپوشند. اگر مایلید استایل رسمی خود را برای فصل سرد تغییر دهید، بد نیست پارچه مخمل کبریتی را امتحان کنید. این پارچه فوق العاده و همه کاره برای دوخت کت و شلوارهای رسمی زنانه بسیار مناسب است. با انتخاب یک طرح مناسب، این کت و شلوار می تواند استایل کاری شما را بسازد. با ایجاد تغییراتی در طرح یقه، شما می توانید این کت و شلوار را در مهمانی ها و حتی عروسی نیز بپوشید.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

باید بگوییم که پارچه کبریتی بیشترین میزان محبوبیتش در دهه ۷۰ میلادی بوده است. در آن زمان این پارچه به عنوان نماد ضد تجمل توسط هنرمندان، موزیسین ها و کارگردانان مورد استفاده قرار می گرفت؛ به تبع طرفداران این افراد معروف از نوع پوشش آن ها پیروی می کردند و پارچه مخمل کبریتی بیش تر و بیش تر مورد استفاده قرار می گرفت.

سپس در قرن ۲۰ از پارچه کبریتی برای دوخت لباس کارگران استفاده می شد. پس از گذشت زمان این پارچه نمادی برای قشر کارگر قرن ۲۰ شد. پس از گذشت قرن ۲۰، مخمل کبریتی به دفعات ترند شد اما اصلا محبوبیتی که در دهه ۷۰ داشت را دیگر پیدا نکرد. در سال های اخیر از این پارچه ترندی برای دوخت انواع لباس های گرم همچون ژاکت، اور شرت، دامن، پیراهن مردانه، بلوز زنانه و غیره استفاده شده است.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

اغلب مخمل کبریتی با استفاده از الیاف پنبه بافته شده است. مواردی از قبیل تار، پود و همچنین پود مضاعف یا همان پرزهای این پارچه از جنس پنبه بوده اند.

الیاف پنبه به کار رفته شده در تولید این پارچه دارای مقاومت بالایی هستند. به همین دلیل بود که از این پارچه برای طراحی و دوخت لباس های یونیفرم نظامی و لباس های مزرعه داران استفاده می شده است. در تولید پارچه مخمل کبریتی در این روزها از الیاف پلی استر و پشم نیز ساخته می شود.

پارچه مخمل کبریتی با الیاف گوناگونی تولید می شود. این پارچه ها بر اساس الیافی که در آن ها به کار رفته، به دسته بندی های گوناگونی تقسیم می شوند. این دسته بندی ها عبارتند از: پارچه کبریتی تمام پنبه، تمام پلی استر، ترکیب پنبه و پلی استر و پارچه تمام پشم. پارچه کبریتی ضخیم از الیاف پنبه ضخیم تولید شده اند.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

پارچه مخمل کبریتی به وسیله نخ تار، پود و همچنین پود مضاعف بافته و تولید می شود. فرایند بافت این پارچه بدین ترتیب است که بافت زمینه پارچه به صورت ساده بافته می شود. شایان ذکر است که برخی از تولید کنندگان برای بافت زمینه از مدل بافت جناغی استفاده می کنند.

بافت جناغی تراکم پرزهای پارچه را بیش تر می کند. پس از فرایند پودگذاری، پودها را به وسیله تیغه برش می دهند و پارچه ظاهری مشابه پارچه مخمل پیدا می کند. روش پودگذاری پارچه مخمل کبریتی در جهت نخ های تار است؛ بخه همین دلیل ظاهر این پارچه به صورت راه راه می باشد. پس از فرایند بریده شدن پودها، پارچه تولید شده شسته می شود.

از آنجایی که پودهایی مضاعف در هنگام شست و شو از زمینه پارچه جدا نشوند، در قسمت پشت پارچه چسب زده می شود. در مراحل بعدی تولید پارچه و در طی فرایند تکمیل آن، چسب های متصل به پارچه از آن جدا می شوند.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

هر نوع از مخمل کبریتی بر اساس تعداد راه راه های پارچه در هر اینچ آن تعیین می گردد. پارچه های مخمل کبریتی ریز بافت و درشت بافت هستند. به هر میزان که تعداد راه راه های موجود در سطح پارچه بیش تر باشد، پارچه ریز بافت تر خواهد شد. همچنین به هر میزان که تعداد راه راه های بافت پارچه کم تر باشند، پارچه درشت بافت و ضخیم خواهد بود.

خوب است بدانید که ظریف ترین نوع پارچه مخمل کبریتی در هر ایتچ از سطحش دارای ۲۱ راه است. همچنین پارچه مخمل کبریتی ریز در حدود ۱۴ الی ۱۹ راه در هر اینچ خود دارد. این پارچه یک پارچه لطیف و منعطف است که برای طراحی و دوخت لباس های بالاتنه مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از پارچه های مخمل کبریتی، پارچه کبریتی معمولی می باشد. این پارچه در هر اینچ خود دارای ۱۰ الی ۱۲ راه است. از این پارچه برای دوخت لباس های کاربردی بیرون از منزل و همچنین لباس های بالاتنه استفاده می شود.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

به دلیل ساختار و نوع بافت های به کار رفته شده در تولید پارچه مخمل کبریتی، این پارچه ایستایی لختی ندارد. ایستایی این پارچه به موارد گوناگونی از قبیل نوع بافت مانند ریز بافت یا درشت بافت بودن آن و همچنین الیاف استفاده شده در تولید آن بستگی دارد. پارچه مخمل کبریتی با با راه راه های باریک دارای پرزهای کوتاه تری هستند.

این مدل پارچه وزن سبک تری داشته و همچنین منعطف تر می باشد. لازم به ذکر است که مخمل کبریتی ریزبافت دارای ایستایی متوسط تا کمی لخت می باشد. پارچه های مخمل کبریتی که دارای راه راه های درشت تر هستند، دارای پرزهای بلندتری می باشند. این نوع پارچه دارای وزن سنگین تری است؛ همچنین انعطاف این پارچه نیز کمتر می باشد. ایستایی پارچه کبریتی درشت بافت نیز به صورت خشک با کمی آهار می باشد.

در کنار بافت مخمل کبریتی عاملی همچون الیاف مصرفی هم در ایستایی پارچه مخمل کبریتی موثر است. انواع پارچه کبریتی که از الیاف پشمی تولید می شوند دارای ایستایی محکم بوده و همچنین حالتی خشک دارند.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

همانطور که از نام پارچه مخمل کبریتی مشحص است این پارچه یک نوع پارچه مخمل می باشد. این پارچه هم مانند پارچه های مخمل کبریتی، لطیف می باشد. همانطور که گفتیم پارچه مخمل کبریتی دارای دسته بندی های گوناگونی می باشد. تمامی انواع پارچه های مخمل کبریتی، دارای زیردست لطیفی می باشند.

مدل مانتو کبریتی جدید و جلو باز و جلو بسته ریز و درشت

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 بهمن 1401

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام السن و لینک مستقیم بلا مانع است.